Teknik Bilgiler

Hidrolik Silindiri Tanyalm
Hidrolik Silindir Tipleri
Hidrolik Silindirlerde Dorusallk
Hidrolik Silindirlerde Kee Seimi
Montaj Esnasnda Dikkat Edilecek Hususlar
Temel Birim Deiim Tablosu
Ticari Kuvvet Formlleri
Pnomatik Silindir Teorik Kuvvet

MONTAJ ESNASINDA DKKAT EDLECEK HUSUSLAR
malat baaryla yaplm tm silindir paralar, ayet eitimsiz personel tarafndan montaj edilirse bu
ana kadar verilen tm emeklerin boa gitme riskiyle kar karya kalrz. Montaj esnasnda dikkat
edilmesi gereken noktalar aada maddeler halinde verilmitir.

1. malat tamamlanan tm paralar apaklarndan arndrlmaldr. Bu noktada atlanmayacak en
nemli blgeler ya giri delikleridir. Ya giri deliklerinden montaj srasnda piston zerine takl
szdrmazlk elemanlar gemek zorundadr. Delik ileri yeterince yuvarlatlmazsa kee o blgeden
gei esnasnda hasar grr ve ilevini yitirir.

2.Silindir paralar geometrisi gerei bez vb. Malzemelerle temizlenemez. Vida di dipleri, kanal ar,
kk delikler kesinlikle ya ve metal tozlarndan arndrlamaz. Bu nedenle en uygun temizleme
metodu, basn altnda kapal bir ortamda uygun solisyonlarla ykamadr.

3. Silindir montajnn yaplaca blge imalatn yapld blgeden uzak ve steril bir ortam olmaldr.

4.Silindir szdrmazlk ve yataklama elemanlar montaj yaplrken kesinlikle keskin ulu tornavida ,
bak gibi metaller kul anlmamaldr.

5.Szdrmazlk elemanlar yerine taklrken kesinlikle esnemesini salamak amacyla stlmamaldr.
Bu elemanlarn mrn direk etkiler. Ancak ortam ss ok dk ise bir miktar scak hava altnda
bekletilebilir.

6.Szdrmazlk elemanlar yuvalarna takldktan sonra, temas edecei dier malzeme ile rahat
almas iin bir miktar yalanmaktadr. Kul anlan ya sistem ya olmal ayet, farkl bir ya
kul anlyorsa bu szdrmazlk elemanlarnn zel iini bozmamaldr.

7.Statik szdrmazlk eleman olarak kul anlan o-ringler montaj srasnda yerinde dnk ve kvrlm
olarak durmamaldr.

8.Balant elemanlar sklrken uygun tork deerleri gzetilmeli ve tork anahtaryla torklanmaldr.

9.Silindir ne kadar titizlikle toplanrsa toplansn silindirin performans montaj sonras muhakkak
llmelidir.bu nedenle montaj tamamlanan her silindir %100 teste tabi tutulmaldr.

Bu testler;
1.Basn testi
2. kaak testi
3.mr testi
olarak gruplandrlabilir. Basn ve i kaak testleri %100 periyotta uygulanmal, mr testi
numune baznda yaplmaldr. Basn ve i kaak testi, sayesinde silindirde ilk anda grlebilecek
kusurlar ortaya kar bunlar;

Montaj srasnda szdrmazlk elemanlarnn hasar grp grmedii,
Silindirde i kaak olup olmad,
Silindirde eksenel bozukluk olup olmad,
Silindirde ar snma olup olmad,
Kovan ve balant elemanlarnn istenen test basncnda hasar grp grmedii
Silindir alma strokunun doru olup olmad
ayet silindirde yastklama var ise silindirin yastklama mekanizmasnn alp
almad gibi nemli verilerin toplanmasn salar.
mr testleri ise tm silindir elemanlarnn istenen alma mrn salayp salamadnn cevabn
verir.